Jobb

Tänk, anställningsintervjun igår resulterade i att jag idag erbjudits en heltidsanställning terminen ut! Jag tackade ja förstås, lätt överrumplad, lite glad men framförallt nervös. Jag har hela tiden en känsla av att jag lyckats föra någon bakom ljuset och framstå som mycket kunnigare och proffsigare än jag är. Samtidigt är det ett jobb jag gärna vill ha, och som jag tror att jag skulle trivas med och kunna bli bra på så småningom - bara de inte hoppas att jag ska utföra stordåd på en gång...

Det är väl att jag har påsklovet på mig att smälta det nya - och att övertyga barnen om att det är en bra sak att mamma har fått jobb. När jag nämnde att vi kanske skulle ta och fira på något sätt, ekade en av mina skruttar med mycket tvivel i rösten "Fira???" Och det är klart, för dem är det väl självklart att man hellre vill ha mamma hemma jämt, än att några diffusa räkningar ska kunna betalas. Tänk om det vore så enkelt!

Äsch, nu blev jag ju alldeles grubblig; det här är ju en kväll att fira egentligen!
Hurra! Jag valde faktiskt rätt bransch!

Kommentarer
Postat av: Marre

Grattis! Jättekul, vad glad jag blir :D Absolut värt att firas!

2009-04-04 @ 16:29:37
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Mia

Oiiiiiiiiiii vad roligt!!!! GRattis!!!

Kramar!

2009-04-04 @ 20:35:06
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/
Postat av: Sofia

Grattis! Det är du verkligen värd. Du är en riktigt duktig och bra lärare!!!

2009-04-07 @ 21:01:55
URL: http://concretesy-sofia.blogspot.com
Postat av: Sofia

Tragiskt att jag inte kan stava. Jag skyller på min mammas hala tangentbord. Min bloggadress är ju concretesky, inte sy! För sy, det kan jag inte! Kram och grattis igen.

2009-04-08 @ 09:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0