Burkfrossa (23 - 30)

Då var det dags! Nu ska burkregnet redovisas.

Först ut är en underbar julburk, en födelsedagspresent från mamma. Fylld med kolasnitt, förstås.


Denna söta plåtburk med julkortsmotiv fick jag också av henne, fylld med väldoftande te.


Min kära svägerska utökade mitt förråd med inte mindre än fyra skapelser, med omsorg utvalda för deras oerhörda skönhet. (Eller hur var det nu?)

En sådan här burk är jag ganska säker på att               I denna fantastiska skapelse ligger det
jag redan har, fylld med spik. I den nya var det...       fortfarande några hembakta saffransskorpor.
kakor!                                                                           Dock inte så länge till.


Så finurligt har jag mixtrat med bilden, att alla fyra årstidsbilderna syns på en och samma bild. Rena trolleriet! Och i burken var det, just det, kakor.


Grönt gillar jag också, ju, och således var de båda sista burkarna från svägerskan behållare åt gröna halsband. Tackar!

Ytterligare en svägerska åtog sig uppgiften att berika mitt burkbestånd, med denna nya burk i gammal stil (misstänker den underbara Alingsås-boden Balders Hage), fylld med lite av varje. Strumpor med kor på, till exempel. Inte mitt första par, kan jag avslöja.


Ja, kära nå'n. Jag har ju hävdat att jag inte samlar på burkar egentligen, men frågan är om någon tror på mig längre. Tänk om jag inte behövde ha mat i mitt skafferi. Då skulle jag fylla det med burkar, och sedan skulle jag ställa in en pall där och sitta där i dunklet och mysa och äta kakor.

Kommentarer
Postat av: Bonnfrua

Det där med skafferi och burkar får mig osökt att tänka på ett svart-vitt barnprogram a la 70-tal: Farbror Frittes skafferi!

2009-12-28 @ 10:46:46
URL: http://bonnfrua.blogspot.com
Postat av: Jag

Nej, fem burkar fick jag ju av Mia, inte fyra. Det är inte lätt...

2010-05-08 @ 22:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0