Snö

Av alla dagar att glömma mobilen hemma, gör jag förstås det den dagen när det snöar så att bussen fastnar i backarna i Ulricehamn och blir en halvtimma sen. Då kan jag inte meddela min kära serviceinriktade make, utan han får stå och vänta med bilen vid hållplatsen medan barnen är själva hemma i trekvart istället för en kvart... Jaja - jag kom hem, och barnen var glada, obekymrade och upptagna av sin lek.

Annars tycker jag faktiskt om snön just nu, och det händer inte alltför ofta. Det krävs nog "bara" att det regnar hela november och är grått två veckor till efter det, för att till och med jag ska uppskatta snön. Den är fin, mjuk, mysig och helt rätt tajmad i år! Men ligger den kvar till slutet av mars ändrar jag mig. Bara så ni vet.

Kommentarer
Postat av: Syster

Jag FÖRSÖKER verkligen glädjas över snön - om inte annat för att den verkar vara närmast livsavgörande för så många andras välbefinnande - men...

2009-12-17 @ 22:26:42
Postat av: Mia

Vad skönt att höra att ni har snö hos er också! Vill ju gärna ha en vit jul, jag som ÄLSKAR snönen (som Seth säger) Här har vi verkligen mycket snö och den kommer vara kvar över jul =) Jippi, men vi är ju inte här utan där, hos er. Längtar verkligen till att träffas. Det var så länge sen nu!

2009-12-18 @ 11:46:37
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0