Burkar

Det är inte precis så att jag samlar på burkar, jag har bara väldigt svårt att motstå de där oerhört charmiga från 50-talet. Burkar à 60-, 70-, och 80-tal har förvisso också en speciell dragningskraft, och de som är ännu äldre har hunnit få så drömsk patina. Och för all del, jag ska inte vara njugg, en del av de som görs idag är också riktigt lockande.

Kort sagt lyses vårat hem upp av många burkar, trots att jag inte samlar. Varje burk har en egen liten historia; kanske inte på samma påtagliga sätt som burkarna i farbror Frippes skafferi, men ändock. Oftast tar jag över burkarna först när de blivit färdiga för second hand, så jag känner bara till en bråkdel av deras historia, men den finns ändå där.

Idag inleds en följetong: Veckans burk. Först ut är en burk jag införskaffat på Brohjälpen i Falkenberg. Den borde fotas från alla tänkbara håll, eftersom den är täckt av maskeradgäster och ballonger. En burk att bli glad av!




I stereon: Allies Man with a mission

Kommentarer
Postat av: Marre

Skönt att veta att man inte är ensam när det gäller det här med burkar... ;)

2009-02-27 @ 00:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0