Vinter

Jag har varit ovanligt tolerant mot denna vintern. Egentligen hyser jag en djup motvilja mot denna kalla färglöshetens årstid. Allt går i olika nyanser av grått och vitt; en riktigt lyckosam dag kan gråheten tänkas dra åt blått. Och det är så omänskligt kallt, nämnde jag det? Vintern är en period att blott genomleva, det är min åsikt. Denna vinter har jag dock flera gånger råkat njuta av snöns speciella skönhet, och inte tyckt att vintern har orsakat någon nämnvärd olägenhet.

Men idag känner jag att NU FÅR DET VARA NOG! Mina för säsongen nya vinterskor är trasiga och håller inte fötterna varken varma eller torra, och samtliga barns handskar och/eller termobyxor har genomgått reparationer. T.o.m. mellandottern, som börjar längta efter vintern och tjata om snö senast i augusti (egentligen tror jag att det var juni, men det låter ju inte klokt...) har tröttnat nu.

Nu räcker det! Jag sätter ner foten och är inte det minsta tolerant längre! Hör någon på?
TA SLUT PÅ VINTERELÄNDET NÅ'N GÅNG!!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Egentligen håller jag oftast med dig. Vintern är kall och lång, verkligen. Men idag!!!! Det var bara så vackert när jag gick hem :)

2009-02-19 @ 21:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0