Burk 11

Inte kan man vara i Leksand utan att besöka fabriksförsäljningen på Leksands knäckebröd! Jag gillar tanken på att de stora silosarna (silorna? silosen? silona?) är fyllda från topp till botten med bara råg. Det är säkert inte alls realistiskt, men nog blir man lite sugen på att hoppa i och von Anka-simma bland kornen. Fast vad vet jag som inte är så insatt i knäckebrödsbakning i stor skala - de kanske får mjölet färdigmalet till fabriken. Det är rent av ganska troligt att det är så.

Hursomhelst fanns där (i butiken, inte i silosarna), förutom knäckebröd i löjliga mängder, så'nt som en annan faller för. Eller vad sägs om min nya burk, specialdesignad för Leksandknäckes trekantiga bitar?


Så här kul är det att fynda knäckebröd och burkar:


(Om man skulle råka glömma ett j när man skriver fabriksförsäljning, blir det istället fabriksförsälning. Det är jag alldeles säker på eftersom det hände mig nyss. Mindre säker är jag på vad fabriksförsälning innebär och om det är praktiskt genomförbart.)


Kommentarer
Postat av: Marre

Väldans tjusig burk du fått tag på! Gratulerar :)

2009-07-20 @ 23:26:01
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Marre

"Inte kan man vara i Leksand utan att besöka fabriksförsäljningen på Leksands knäckebröd!"



Jo, jag tror nog att man kan det :P Jag har bott här i tre år utan att någonsin besökt knäckebrödsfabriken. Hm, kanske dags att göra något åt det...

2009-07-21 @ 12:23:49
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: jonte

"Dessa stora silos"... kanske? ;)

2009-07-21 @ 13:32:20
Postat av: jag

OK, Marre, jag borde ha skrivit "Inte kan man turista..." Men du skulle nog gilla det, du med!

Jonte: Jag vill ju helst inte att någon ska vara bättre på svenska än jag, men visst, din lösning var inte så tokig... ;)

2009-07-22 @ 13:21:44
Postat av: Marre

Ja, någon gång ska mna väl lyckas komma iväg dit... Får försöka ta slut på vårt knäckebröd först bara :P

2009-07-22 @ 21:27:51
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0