Enkelt

Barnen har klättrat på varandra, väggarna och mig ett par dagar, så jag ville få ut dem lite extra igår. Ett snabbt och enkelt sätt att lösa det var att gå och cykelträna - det händer inte så ofta, eftersom vår närmsta lämpliga yta är en trafikerad parkering och således inte alls lämplig. För att lillskruttan skulle hålla sig sysselsatt medan jag sprang efter mellandottern, som inte alls är pigg på att försöka på egen hand, behövde vi först sätta stödhjul på vår minsta cykel. Medan maken höll på med det, skulle jag pumpa de däck som var mjuka - vilket visade sig vara alla sex. Den största cykeln har inte vanliga cykeldäcksventiler, men som väl är har vi fått en minikompressor av svärfar, så det var bara att leta upp den, dra igång bilen (kompressorn kopplas in på tändaruttaget) och pumpa. Mellancykeln visade sig sakna ett ventilgummi, så när jag rotat fram cykellagningskitet, fick maken reparera. När allt slutligen var pumpat och fint, hoppade kedjan på minsta cykeln... Nå, vi fick den också på plats, och passade samtidigt på att smörja alla kedjor när vi ändå var igång. Sedan lyckades jag på något mystiskt vis tappa en cykel - rakt på makens fot. Det var visserligen den minsta cykeln, men en cykel är en cykel, och den störtade med en utstickande mutter före, så foten såg lite mystisk ut på kvällen. Men sedan var det bara att ställa in hjälmarna och ge sig av.

Det blev således inte alls så enkelt som jag föreställt mig, men nu är cyklarna fixade till nästa träningspass - för det lär behövas fler. Både för den nervöst vinglande dottern, och den konditionssvaga, flåsande modern.




Och makens fot... Om jag hade orkat, skulle jag fotat den igårkväll så skulle ni fått se ett manligt bandage. Jodå, det finns så'na. För om man inte hittar den elastiska bindan, vad gör man då om man är man? Tydligen är det som ligger närmast till hands bomull, plast, papper och - silvertejp. Flera varv. Kära nå'n. Men manligt blev det, och fast satt det.

Kommentarer
Postat av: Marre

Låter som ett helt företag att komma ut och cykelträna!



Och bandaget, det låter väldigt manligt...

2009-07-26 @ 22:41:59
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Ingela

Ja silvertejp är en fantastisk uppfinning som man kan använda till det mesta, bara uppfinningsrikedomen (eller brist på den) kan sätta stopp :)

2009-08-16 @ 19:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0