Semester

Spridda tankar från vår vecka i Dalarna:

Det är inte jättekul att åka bil när solen gassar, men det har sina höjdpunkter. En sådan är Fagersta, iallafall om man är begåvad med min typ av humor. Fagersta har som slogan "Här får du Livstid". Hmm... Det känns inte helt lockande, tycker jag, och får förmodligen medhåll av den person som förbättrat skyltningen mot byns centrala delar. Ett par citationstecken gör stor skillnad; istället för att visa vägen till CENTRUM pekar skylten nu mot "CENTRUM".

I Kinnarp/Slutarp beskådades resans raraste busshållplatser; små ombonade gula stugor. Dessvärre fångades ingen av dessa på foto, och mitt googlande gav föga resultat. Däremot hittade jag en websida om Stockholms busshållplatser, med bilder på fulast och finast (http://www.busshallplats.se/). Utifrån den sidan kan jag dra två slutsatser: 1. Det är olika vad man lägger tid på. 2. Stockholm ligger långt efter västgötahålor på hållplatsfronten. (Också, skulle jag kunna tillägga om jag ville vara så'n, men det vill jag ju inte. Bara inom parantes.)

Min son är besläktad med Fenchurch.

(Läs Liftarens guide till galaxen om du inte förstår, och om du tycker det är viktigt att göra det. Men du måste verkligen tycka att det är viktigt, för den är rättså tjock och förmodligen en plåga för dem som inte delar min sorts humor. Den där som gör att jag tycker det är kul att passera Fagersta, du vet.)

Samma son kommenterade vädret: "Det regnar katter och hot dogs!"


Campingliv är generellt sett inget för mig, men så'nt här tycker jag är mysigt:


Alltså: Frukost på vårt nattviste i Leksand (Västanviks folkhögskola) - ljummen juice i slush-muggar från dagen innan, flaskmarmelad som enda pålägg (om man inte, som minstingen, hellre äter en överbliven, ogrillad korv), provisoriska sittplatser - så'nt man inte skulle uppskatta en vardag, men som känns helt OK och bättre än så på semestern.

Det kommer mer (jag har berikat mitt burkbestånd om inte annat) men just nu vill jag avsluta med att länka till svägerskans blogg där det finns en mer organiserad beskrivning av veckan som gått och lite bilder på våra blöta barn, samt bjuda på ett par bilder på svågerns grillning.
 
Bilderna skulle kunna betitlas: Varför män gillar att grilla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0