Utmattning

Inatt sov alla våra barn i samma rum, och de höll varandra och mig vakna alldeles för länge. Medan jag förtvivlat väntade på att få somna, lade jag upp taktiken för dagen: Att göra dem riktigt trötta, så att de somnar av ren utmattning ikväll. Alltså tog jag ut dem på en timmas promenad/klättring innan frukost. Mellan frukost och middag följde mormor med oss på en picknick om inte mindre än tre timmar; större delen av tiden var vi i rörelse. (Bl.a. hittade sonen ett gigantiskt rep som han absolut ville ha med sig hem - det var imponerande att han klarade av att släpa med sig det över klippor och genom ljungsnår!) Efter middagen unnade vi oss en stunds vila innan vi gick till stranden... Och nu hoppas jag att de somnar snabbt! Gör de inte det har vi ändå haft en riktigt härlig dag, med mycket natur, luft, havsbrus och fynd av den art som bara havet erbjuder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0