Upp & ner

Skulle någon få för sig att fråga "Hur är det?" idag, vet jag verkligen inte vad jag skulle svara. Eller, jo; förmodligen skulle det bli ett enkelt "Bra" eller ett lätt klagande "Det är mycket nu". Och båda två är sanna. 

En del dagar blir det mesta helt fel, från början till slut. Andra dagar flyter allt så löjligt bra, att man bara förundras. Vissa dagar börjar lågt men slutar högt, medan andra är en nedförsbacke. 
Den här dagen stämmer inte någon av de beskrivningarna. Den är ner, upp, hit, dit och mittemellan och allt annat huller om buller. Det är lite ansträngande att inte kunna hitta etiketten; förvirrande att inte veta vilket känsloläge som passar.
Exempel: Jag har fått rosor (bokstavligen) från min klass och sedan klagomål från samma håll. Jag har fått veta att det fungerar bra för mig på jobbet men att jag inte får fortsätta i höst. Jag ser fram emot min arbetslöshet - tänk att kanske rentav ha tid och ork för fönsterputsning och omplantering av krukväxter! - men inser förstås att det inte håller i längden.  Och så vidare.

Så, hur är det då?
Inte superoptimoptipoptipangfenomenaliskt, men inte så illa heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0