Bakom

Gossebarnet har en bonusdag hemma efter ett par dagars feber, och liksom far sin använder han gärna sådan tid till datorspel och musik. Den skiva han avnjutit avslutas med att alla sånger spelas instrumentellt en gång. Jag fick för mig att vara pedagogisk, och förklarade att det är för att man ska kunna sjunga sångerna även om man inte har någon som kan spela till. "Det heter singback, mamma." svarade han. Jaja.

Jag kommer ihåg när det var min mamma som inte hade någon koll. Hon försökte ihärdigt lära sig att säga "träskalle", men fick det sällan rätt. (En prestation i sig, tycker jag allt fortfarande.) 

Nu är frågan: Ska jag tala om för sonen att jag faktiskt redan visste att det heter singback, eller ska jag låta honom förundras över min okunnighet? Jag lutar åt det senare; det hör trots allt till att barn ska tro att föräldrarna är lite bakom...

Det är hopplöst att få normala kort på honom. När han ska visa sina barn hur han såg ut som liten, kommer det tveklöst leda till att uppfattningen att föräldrar inte är kloka lever vidare.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0