Film

Följande är ingen rekommendation.

Om man lånar film på biblioteket, kan det bli hur spännande som helst. Jag är pinsamt förtjust i filmer av typen Music & Lyrics, Notting Hill, You've got mail, Sömnlös i Seattle... Ja, ni fattar. Lättsmälta romantiska komedier; förutsägbara och med osannolikt lyckliga slut. Sådana filmer går att hitta på biblioteket, men där finns också en helt annan kategori, som jag tycker är ljuvlig. (Kom ihåg att jag inte rekommenderar några filmer.)

Igår såg vi en sådan: Eagle vs Shark. Jag fnissade nästan oavbrutet åt skämt som jag inte alls skulle uppskattat i en annan sorts film. Andra favoriter är The Station Agent, Salmer fra kjökkenet och den fullständigt obegripliga Min japanske vän.

   

Jag vet att jag tjatar, men detta är inte rekommendationer. Vill du se dem så gör det, men skyll för all del inte på mig om du blir besviken. De är konstiga, och ganska långt ifrån Hollywood-produktioner. Karaktärerna är rakt igenom udda  (det är nog därför jag faller pladask) och tempot är lågt. Möjligen är filmerna menta för den djupa publiken, men jag är inte säker. Jag menar, jag gillar dem ju.


Kommentarer
Postat av: Mia

Ha ha, nä jag tar det inte som rekommendationer. Det har ju visat sig genom åren att vi inte ska ge tips om filmer till varandra =) Haha. Fast, jag gillar, hm nä, ÄLSKAR filmer såsom Notting Hill, Music and lyrics osv osv osv. Så några filmer gillar vi ju båda två... Förresten, vilken söndag ni/du hade!!! WOW. Själv åt jag god mat och umgicks med familj och vänner till mor min och tog det lugnt. SÖndagsfrid, tror jag att jag hittade... Lite svårt bara med fem småttingar som låter och springer överallt, men det var det värt!!! Härliga ungar. Hoppas vi kan ses snart så vi får träffa er och era härliga barn!!! I sommar ska vi nog på bröllop i Bollebygd den 8/5, så då kommer vi gärna till er, om det går... Är det vid alla era läger?? Ja, ja, det är kanske bättre vi pratar om på telefon hi hi

KRAMAR Mia

2009-03-24 @ 14:08:18
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/
Postat av: Marre

Vilken snygg... eh... vad heter det? Överdel(?) på bloggen du har :)

2009-03-24 @ 16:16:59
Postat av: Kajsa

Vilken fin header du har fixat! Kanske glömt att ta bort en gamla länktexten när man är inne i ett inlägg för att kommentera... Eagle vs Shark är bra. De andra minns jag inte eller har ännu inte sett. =)

2009-03-24 @ 17:57:27
URL: http://whythis.blogg.se/
Postat av: Jag

Tack ska ni ha! Har lyckats få bort överflödig text nu... Det där med html-kodning är inte helt enkelt!

2009-03-24 @ 18:07:43
Postat av: Jag igen

Jag håller med dig Mia - vi tar't på telefon istället. De flesta lägren ligger dock i slutet av sommaren, så det ser hoppfullt ut. Skulle vara såååå roligt att ses snart!

2009-03-24 @ 20:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0