Konjunktursvängningar

Sist Sverige tog sig igenom en lågkonjunktur, beslöt jag mig för att använda tiden till studier. Dessa drog ut på tiden något mer än planerat, eftersom jag fick tre barn och var hemma med dem ganska länge, men efter 10,5 år tog jag min examen. Under den tiden hann Sverige med en högkonjunktur, som ni kanske minns - det är inte särskilt längesedan den pågick för fullt. Faktiskt tog den slut ungefär samtidigt som jag skrev det sista på mitt examensarbete. Nog känns det en gnutta typiskt att jag läser när arbetskraften efterfrågas och står tillgänglig för arbetsmarknaden när uppsägningarna kommer klasvis!

Det lär vara som så, att politiker gärna satsar på vuxenutbildning när arbetslösheten ökar, så möjligen är jag i rätt bransch. Medan jag väntar på att dylika satsningar ska bli verklighet ägnar jag mig åt allsköns märkligheter. Idag var jag, Kan-inte-reglerna-i-fotboll, vikarie på en idrottslektion. Jomen. Sämre lärare har de sällan haft, men de fick iallafall spela fotboll. Jag lyckades någotsånär hålla räkningen på målen, vilka som var där och när de skulle sluta, men mer än så var det just inte. Undrar vart nästa utmaning, en genus-lektion, kommer ta vägen... Då och då får jag faktiskt vikariera i ämnen jag känner mig mer hemma i, och jag kan ju tacka nej om jag tror att jag blir en risk för de studerande. Nationalekonomi t.ex. är bevisligen inget jag bör lära ut. 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Underbart med fotbollslektionen! Heja E-k, hejja! Såklart du fixar genuslektionen också! En liten morot på vägen: http://www.ur.se/Vuxen/Samhalle/Genus/

2009-03-31 @ 17:22:24
URL: http://concretesky-sofia.blogspot.com
Postat av: Marre

Fotboll? Bevare mig väl, den var oväntad! Härligt :D

2009-03-31 @ 22:18:42
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0