Rapport

För att inte lämna alltför många trådar hängande lösa, kommer här en avrapportering om sådant jag skrivit om tidigare.

Operationer: Både systerns och faderns operationer gick enligt planerna, och nu återstår "bara" återhämtningsperioden.

Jobb: Det där jobbet som jag trodde var nästan avgjort, börjar glida mig ur händerna. Det hade inte varit regelmässigt utannonserat, och när detta inte går att kringgå blir både tidsperspektiv och konkurrensbild förändrade. Jag är dock rankad tvåa för ett längre vikariat på en annan skola, och tackar ettan nej kan det ju alltid vara ett tidsfördriv. Tills vidare vikarierar jag vidare, en dag nu och en dag då. 

El: Vi lever på provisorisk lagning, men nästa vecka ska det hela ordnas permanent och bättre än någonsin förut. Dessutom blir det inte riktigt så dyrt som vi befarat, vilket vi förstås är tacksamma för.   

Vår: Ja, kanske. Solen har faktiskt lyst nästan hela dagen, och jag har sett snödroppar under den blå himlen. Ett bakslag mindre kvar till sommaren!


Kommentarer
Postat av: Annika Stenberg

Hejsan Kusinen!

Kan inte du ta och bli min nya jobbarkompis här på SE. Det hade varit kul.

Jag har precis hittat din blogg och det var kul att läsa den och se dina söta barn!

2009-03-18 @ 13:35:42
Postat av: Jag

Du får väl försöka smussla in mig! Det skulle va så kul att jobba tillsammans, men jag är ju inte gymnasielärare, om man nu ska vara petig...

2009-03-18 @ 16:25:54
Postat av: Anonym

Ja men mattelärare kan man väl aldrig få för många av. Jag får kolla läget. Nu ska jag få tre barn nattade utan att de ens märker det förrän det är försent. Sedan ska jag rätta 16 arbeten om växthuseffekten. Tjing tjong!

2009-03-18 @ 19:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0