Burk 22

Det sägs att man ska vara ärlig.

Så:
Jag skulle inte ha köpt den här burken själv.
Förvisso är grönt en favorit bland färger, men just
den här gröna... Och så gässen med rosetter... 
Nix, den skulle jag inte köpt.
Men jag tycker allt om den ändå.
 
Här är dess historia:
Ett par vänner var på besök i vårt första gemensamma
hem; det på den halländska kusten. Just då tyckte vi
att det var kul att köpa godis efter färg, och hade väl
utsatt vännerna för ett estetiskt hopplock av godsaker.
När det var dags för dem att fara hemåt, fick vi denna 
burk fylld med färgkoordinerat godis. I ett försök att
välja något som skulle se riktigt oaptitligt ut tillsammans, 
satsade de på brunt och rosa - men till deras besvikelse
blev det ganska snyggt. Vilket möjligen är mer än vad 
man kan säga om behållaren.
 
Varför var det så populärt med vita gäss på 90-talet?
Så'na med prickiga rosetter? De fanns på blomkrukor,
hushållspappersrullar, servetter och allt möjligt. Nästan
som dödskallar på senare tid. Inte för att jag är så 
förtjust i dödskallar hellre - då är nog gäss att föredra.
Och, för den som tycker att en dödskalleburk vore 
pricken över i i mitt hem: Jag klarar mig bra utan! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0