Linjal

Det här --->
det är humor det!

En gång i tiden, för sisådär femton år sedan, läste jag ett naturvetenskapligt basår. Det var ett läkande år. Jag kom från ett arbete där jag aldrig visste när jag gjorde rätt eller tillräckligt, till en situation där min arbetsinsats bedömdes efter enkla regler med regelbundna intervall. Några siffror på ett papper, och jag visste att jag gjort vad som förväntades av mig. Jag kunde känna mig nöjd med mig själv och det jag presterat, för jag hade papper på att det var bra. Får man bara bra betyg, är betygen en befrielse, och det året fungerade det så för mig. Lite bekräftelse då och då sitter sällan fel!

Nåväl, när man studerar matematik och fysik, behöver man kunna rita såväl koordinatsystem som lutande plan, och således krävs en linjal. Jag gav mig ut på linjaljakt, och föll pladask för den här. Den är stor och besvärlig att ha med, men vad gör en pladaskfallen student? Köper den ändå, förstås! Och faktiskt, jag skrattar fortfarande åt den. Efter femton år. Att få bra betyg i matematik betyder nämligen inte nödvändigtvis att man har särskilt avancerad humor.


Kommentarer
Postat av: Marre

Så himla kul! ^^

2009-11-06 @ 14:09:41
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0