Önska

Kikade lite på min statistik på bloggen, och blev lite nyfiken på vilka personerna bakom siffrorna egentligen är och varför ni tittar in här. Jag vet redan att storebror inte tycker mina burkinlägg är de mest intressanta, men att åtminstone två läsare uppskattar dem... Eftersom det är min alldeles egna blogg, har jag ju möjligheten att välja och vraka bland ämnen och former som jag vill - och så vill jag ha det. Men om ni fick bestämma ett ämne åt mig; vad skulle det bli? Det skulle vara roligt om några av er ville klicka på "kommentarer" och skriva en önskerubrik eller ett ämne för ett inlägg! Gör det, vet jag! ...så får vi se om jag antar utmaningen...

Annars har dagen varit så här:
-Städat så att det känns rätt OK att vara husfru i vårt hem igen, men det finns fortfarande massor som nog egentligen behöver göras. Förstås.
-Gräddat pannkakor. Det blir ofta så på lördagar, eftersom alla barn blir glada, och eftersom det är svårt att hinna på vanliga veckodagar. Fastän jag gräddar i två stekpannor och en plättlagg samtidigt, tar det ungefär en timma!
-Sytt in mellantösens nya kjol. Den ska premiärbäras imorgon när hon, i egenskap av åttaåring i församlingens barnverksamhet, ska få en egen Bibel på gudstjänsten. 
-Löst sudoko och lyssnat på radio. P1. Gillar "På minuten" och "Spanarna" men blir tokig av "Stil", eftersom programledaren gör omotiverade pauser mitt i nästan varje mening. Härligt att ha något oviktigt att reta upp sig på!
-Svarat i telefon: "Nej, han är inte hemma. Nej, han har glömt mobilen idag, så det blir nog svårt att få tag i honom."
-Tittat på Idol på tv4play.se. Japp. Jag är lite fast, faktiskt, och ganska så svag för Reza och Erik. Och när man kollar på datorn, kan man hoppa över allt mellansnack och extrajox om man vill.

Så skulle en dagboksblogg från mitt spännande liv kunna se ut.
Ja, ni ser ju... Kom med bättre förslag!

Kommentarer
Postat av: Marie Breskic

Jag tycker om dina burkar. Det hör till. Skriv som du känner och tycker. Jag är inte säker på att värdet på ett blogginlägg mäts i antal besökare faktiskt. Okej, jag är säker på att det inte är så. Om du inte vill sälja annonsutrymmen i marginalerna förstås :)

2009-11-08 @ 10:26:59
URL: http://mariebreskic.blogspot.com/
Postat av: Bonnfrua

Jag gillar din blogg!!! Den är så... Emma-Karin liksom.

Vad skönt det är att det finns någon mer -50 som gillar P1, annars brukar jag känna mig ensam om det!!! :-)

2009-11-08 @ 11:13:48
URL: http://bonnfrua.blogspot.se
Postat av: Marie Breskic

Jag gillar P1!

2009-11-09 @ 10:59:29
URL: http://mariebreskic.blogspot.com/
Postat av: mozer

Du kan ju börja skriva det du tror att du skulle ha skrivit om du vore en anonym bloggare...

2009-11-10 @ 07:06:34
Postat av: Mia

Varför inte om Jul??? (Då vill jag naturligtvis att du skriver om hur roligt det är att vi ska komma och fira jul med er i år ;o))

2009-11-10 @ 13:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0