Ändra

Plötsligt, när jag ögnar mitt två dagar gamla inlägg, lyser ordet faktum mot mig. Från två ställen. Med blott en rads mellanrum. Det är ju inte klokt! Hur har denna vederstyggliga tjatighet kunnat slinka genom granskningen?  Jag rodnar och går raskt in och ändrar ett faktum till oavbruten verklighet. Sedan slår det mig att obruten kanske har aningens bättre klang. Så det blir en ändring till.

Så'n är jag (som Tiffany Persson skulle sagt). Därför är det lite otillfredsställande att blogga på det sätt jag gör - att relativt snabbt svänga ihop några rader, och låta språkliga missklädsamheter och halvfärdiga tankar publiceras. Ord kan vara så mycket mer än min hast tillåter. Kanske skulle jag skriva mer sällan, och låta inläggen vila och finslipas i utkastmappen, innan jag klickar "Spara & publicera"? Eller blir det bara massa pretentioner av alltihop då? Det ska jag fundera på när jag ändrat oavbruten till obruten.

Kommentarer
Postat av: Marie Breskic

Hahahahaha! Jag har en synonymordbok trettio centimeter från tangentbordet! Men du bloggar superbra och har inget att oroa dig för.

2009-10-14 @ 13:00:12
URL: http://mariebreskic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0