Åsikter

Jag begick ett misstag.

Vårat hus behöver nog målas inom en inte alltför avlägsen framtid, och det är klart att tanken på att byta färg dyker upp. På en promenad häromdagen passerade jag ett hus i en helt perfekt nyans, och inte för att vi har bestämt ens att vi ska måla, men det kan ändå vara intressant att se om maken instämmer. Alltsåledes gjorde vi en extrasväng på hemvägen för att titta lite på huset. Med barnen i baksätet. Och nu kommer misstaget. Barnen frågar vad vi tittar på, och jag svarar som det är - att vi kanske ska måla, och den där färgen tycker jag är fin.
-NEEEEJ! Jag vill att det ska va' som nu! tycker en.
-Jag vill bo i ett RÖTT hus, det har jag alltid velat! upplyser den andre.
Och så är det igång.
-Vitt!
-Rött!
-Vitt!
-Rött!
etc.

Varför sa jag inte nå't annat? Jag kunde bara bytt ämne lite kvickt? Det räcker att ha åtminstone tre egna åsikter att välja mellan; barnens kiv hjälper inte alls till.

Och förresten har vi inte ens bestämt ifall vi ska måla.

Kommentarer
Postat av: Bonnfrua

:oD

2010-04-11 @ 10:52:42
URL: http://bonnfrua.blogspot.se
Postat av: mozter

grått med röda knutar?

2010-04-12 @ 21:40:47
Postat av: Mia

Hm, jag vill också ha en åsikt i frågan: Rosa hus!!! Eller varför inte lila??? (Märkligt att ingen av tjejerna har föreslagit detta...)

Kram

2010-04-13 @ 19:32:14
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/
Postat av: Marie Breskic

Äh, det är väl inte svårt. Det är ju du och maken som bestämmer. Barn måste inte ha inflytande över allt. När de växer upp kan de skaffa sig egna hus och måla dem som de vill.

2010-04-14 @ 12:02:26
URL: http://mariebreskic.blogspot.com/
Postat av: Jag

Tack för fler synpunkter; tänk att ni förstod att det var det jag bad om...? ;P

Och Marie - förstås ska barnen inte få bestämma, men hur ska jag få dem att förstå det? Eller åtminstone sluta tjata?

2010-04-14 @ 20:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0