Moll

En del av sången för idag:

Gator av guld
av Robert Åkesson


Aldrig trodde väl jag
att den här da'n skulle
komma så snart
När jag skulle få ta
farväl av dig
Men res, res hem
Jag vet vi ses igen

Då ska vi vandra på gator av guld
Inga tårar för sorgernas skull
Vi ska sitta ned vid Hans tron
Och tacka för nåden som tog oss
över bron

Det känns så tomt
nu när du inte är här
Jag har så svårt att förstå
att det är som det är
Men res, res hem
Jag vet vi ses igen

Då ska vi vandra på gator av guld
Inga tårar för sorgernas skull
Vi ska sitta ned vid Hans tron
Och tacka för nåden som tog oss
över bron

Men res, res hem
Jag vet vi möts igen
I himmelen

Kommentarer
Postat av: Bonnfrua

TACK!

Trösterik sång en sån här dag...

2010-04-29 @ 21:29:41
URL: http://bonnfrua.blogspot.se
Postat av: Birgit

Tack!

Skönt att vi är många som beder.

Birgit

2010-05-01 @ 15:14:19
URL: http://mummen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0