Dusch

Ren är jag, igen. Efter en vecka i vildmarken var det gott att ställa sig i en varm och privat dusch i morse och sedan stå framför garderoben och vela mellan massor av rena kläder. Dessutom var frukosten framplockad när jag var färdig, så det var bara att slå sig ner. Vid bordet kom vi att prata om kroppsfunktioner och konstigheter. Barnen undrade om näsan och munnen sitter ihop på något sätt, varpå maken förstås inte kunde låta bli att berätta om den gång en klasskompis skrattade så att mjölken stod som strålar ur näsan på honom. Jag följde upp med att berätta om en liten egenhet jag har - att om jag stänger munnen och kniper till om näsan och sedan försöker blåsa ut av all kraft, känns det som att luften kommer ut genom tårkanalerna. Barnen testade förstås, varpå minstingen upplyste: "För mig kommer det ut genom rumpan!" Maken frustade till. Jag satt mitt emot honom och såg fyrverkeriet av fil och müsli som kom ur hans mun, men ducka hann jag inte. Bara blunda. Och sedan fick jag duscha en gång till, och välja en ny tröja. Men det är nästan värt det - det såg rätt kul ut... Och ren är jag. Igen.

Kommentarer
Postat av: Maken

...vi kanske skulle tagit ett kort innan du duschade...

2010-08-09 @ 12:07:59
Postat av: Jag

Jag menar att du såg kul ut när du frustade. Jag såg mest äcklig ut, faktiskt.

2010-08-09 @ 12:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0