Datt

Kära nå'n, ett sådant inlägg jag skrev igår! Det kom till för att jag ville skriva något, vad som helst, och för att det kändes lite grymt att låsa in kattstackaren i ett tomt hus. Idag var hon inte alls intresserad av att gå ut. Klokt djur.

Idag försöker jag undvika att skriva om skottning, eftersom det inte finns så mycket nytt att säga i ämnet - men vad jobbigt det blir när man måste lyfta varje skyffel till axelhöjd, eller gå ett tiotal meter för att släppa av sitt lass!

Och, vips, hade jag skrivit om både katt och skottning.
Så kan det gå.

När jag ändå håller på att delge ditt och datt: 
Häromdagen blandade Ekots nyhetsuppläsare ihop två ord som nog sällan förväxlas. Han skulle säga "cancerpatienter" men sa istället "centerpartister". Han rättade sig snabbt, tyvärr, för annars hade det nog blivit en härligt förvirrad nyhet av alltihop. Jag minns inte sammanhanget, men kanske kunde det blivit så här:
En ny undersökning visar att centerpartister får olika vård beroende på var i landet de bor.
eller:
Centerpartister drabbas oftare än andra av biverkningar av sina mediciner.
eller:
Forskare har funnit en behandlingsmetod som verkar fungera på de flesta centerpartister.

Tack P1 för nya tankebanor!

Kommentarer
Postat av: Marie Breskic

Såg Martha Stewart på tv och hon tycker att man ska skotta enligt vissa former så att området runt huset ser välkomnande ut. Det går inte an att bara slänga upp en ful och oformlig hög av snö här och var inte! Hörn ska trimmas och rundas, vinklas och jämnas, för att snöhögarna ska bli angenäma för ögat.

2010-02-20 @ 22:39:58
URL: http://mariebreskic.blogspot.com/
Postat av: Jag

Det skulle vara lite konstigt att lägga ner så mycket tid på en snygg trädgård på vintern, när den ser ut som vår gör på sommaren... Men visst, om hon tycker det är kul så kan det väl va' en rolig idé rent teoretiskt.

2010-02-21 @ 17:29:56
Postat av: Markus "LAKE" Berglund

Här har du klippet om Canterpartister/Cancerpatienter från Ekot:



<a href="http://lakonism.blogspot.com/2010/02/ekot-blandar-ihop-centerpartister-och.html">Ekot blandar ihop Centerpartister och Cancerpatienter?</a>



:-)

2010-03-24 @ 22:57:47
URL: http://lakonism.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0