Förebyggande

Jag läste i en tidning - jag vet inte vilken, eftersom jag läste över axeln på en medresenär (japp, sånt gör jag) - följande rubrik:
Så lever du förebyggande
?
?
Förebyggande vad? Och så trist det låter! Byt ut sista ordet - det kan ge ett otal rubriker som låter mer spännande, intressanta och roliga, enligt mig.
Så lever du livet
Så lever du i nuet
Så lever du lycklig
Så lever du rent
Så lever du länge
Så lever du hållbart
Så lever du göteborskt
Så lever du

Eller... Ja, alla artiklar skulle kanske inte bli fantastiska, men inte värre än förebyggande iallafall. (Fyll gärna på med egna alternativ!)


För övrigt hade barnen en kompis här idag, som nogsamt kom ihåg att få med sina attiraljer när hon knallade hemåt. En stund senare ringde hon och frågade efter nämnda attiraljer. "Nej, jag såg att du tog med det." sa jag. "Men jag hade det inte i handen när jag kom hem..." sa hon.
Så lever du som en sjuåring



Kommentarer
Postat av: Annika

Haha, underbart!

2010-02-11 @ 17:48:42
URL: http://mammamargit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0