Iran

Små duttar i taget lär jag mig om Iran och hur regimkritiker och kristna har det där. Jag vet för lite. Det jag hör påminner om sånt jag läst i böcker om Kina på 40-talet, eller Sovjet när det var som värst - och det händer just nu. Varför hör vi inte mer om det? Jag vet för lite! När det rapporteras om Iran, tycks det nästan alltid handla om anrikning av uran. Kärnvapen där låter förvisso som otäck idé (precis som det gör med kärnvapen i t.ex. USA) med tanke på vad Ahmadinejad gör mot sitt eget folk. Men ändå... Det som händer redan borde också uppmärksammas - det handlar om människor som du och jag, bara längre bort. Vi vet för lite! Iallafall jag.

Kommentarer
Postat av: Syster

Yeah! Snygg layout på bloggen!! ;) Med bloggnamnet överensstämmande lixom :D

2010-02-13 @ 11:23:48
Postat av: Marie Breskic

DN har skrivit en del intressant om läget i Iran. Undrar just hur många kristna som blivit martyrer i nutidens Iran. Drivor, skulle jag tro.



http://www.dn.se/tema/iran

2010-02-14 @ 17:13:37
URL: http://mariebreskic.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0