Förändring?

År efter år har jag ägnat mig åt ettårsaktiviteter. Såhär: ett år bibelskola, ett år församlingsanställning, ett år studier, ett år arbetslös, ett år studier, ett OCH ETT HALVT! år helt mammaledighet, ett år mammaledighet/studier, (och några år till när det skiftade mellan mammaledighet, mammaledighet/studier och studier), och nu: ett års läraranställning. Med andra ord: Sedan jag tog studenten - och det är några år sedan vid det här laget - har jag varit en sysselsättningens hoppjerka. Dessutom har jag sällan vetat i god tid vad som väntar härnäst. (Undantagen är mammaledigheterna; dem har jag anat mig till i förväg.)

Nåväl. I morgon kan en förändringsprocess påbörjas. Jag har ett Samtal Om Framtiden med chefen. Detta kan leda till två nya ting: 1. Jag sysslar med samma sak flera år i rad, och 2. jag vet vad jag ska göra mer än ett år i förväg. Å andra sidan kan Samtalet mynna ut i att mitt liv fortsätter som de senaste femton åren: kapitelavslut och nytt projekt vid terminsslutet. Jag vet inte vilket som är mest skrämmande.


Kommentarer
Postat av: Mia

Lycka till "Ettåringen"!!!

2010-01-14 @ 22:11:02
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0