Vintertid

Dags att sova en timma extra. Tänk om vintertid innebar att man fick en timma extra varje natt... Då hade övergången raskt befodrats till storhelg!

Vet du när Sverige införde sommartid? Den här veckan har jag lärt mig att det faktiskt är en händelse som jag skulle kunna minnas (det gör jag dock inte), för det var inte förrän 1980. Om någon hade bett mig gissa, skulle jag hamnat flera årtionden fel.

Ni som var större än fyra och ett halvt när det begav sig - var det en stor händelse? Orsakade det debatt? Gick ni faktiskt upp klockan två på natten för att ändra klockan?

Kommentarer
Postat av: mozter

Varför i allsin dar skulle vi gått upp klockan två på natten 1980? Om vi inte gör det nu? Är det några medeltida myter i omlopp??

2010-10-31 @ 21:19:58
Postat av: E-K

Nej, jag bara tänkte att ni var dummare och mer uppspelta över den stora händelsen då... ;)

2010-11-01 @ 20:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0