Bröllop

Imorgon ska jag få en ny svägerska! Det har jag förfirat genom att måla tånaglarna silvriga, stryka litegrann och köpa hem godis till barn och barnvakt. Jag är 34 år och har fem syskon. Snart är tre av dem gifta. I snitt blir det knappt ett bröllop vart elfte år. Om vi räknar från det att min syster, som var först ut, gifte sig (19 år se'n, om jag har räknat rätt) blir det mindre än ett var sjätte år. Statistiskt och i genomsnitt. I verkligheten är det ett bröllop för 19 år sedan och två i år. Lite omtumlande, sådär.

Jag tror att det kommer att bli ett väldigt fint bröllop, och jag är övertygad om att bruden kommer vara osannolikt vacker. Och jag tror att jag inte kommer att trivas på scen, men det får man väl bjuda på...

Kommentarer
Postat av: Pastorsfrun

Du gjorde dig ju riktigt bra på scen på vårt bröllop, så jag tror att du har klarat dig galant idag också =)

KRam

2010-09-11 @ 18:49:49
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0