Burk 40

Lättjan har tagit makten över mig, så jag skriver om en burk.
Bilden av den fanns redan i datorn, och att skriva om burkar kräver ingen djupare eftertanke. Så passande!
Å andra sidan blir det svårt att fylla ut raderna, eftersom jag har glömt allt jag vetat om burken.

Vad är det i den? Minns inte. Trasiga små leksaker eller gamla halsband, kanske.

Vems har den varit? Minns inte. Mormors, skulle jag tro, med tanke på hur den ser ut.

Vad har det varit i den? Nej, det vet jag ju inte, men om den var mormors, kan man sluta sig till att det var något gott.

Vad jag däremot minns, är att jag faktiskt inte alls tyckte den var snygg när jag såg till att den blev min en gång för ganska längesedan. Det tycker jag nog egentligen inte nu heller. Lite tuff kanske, men inte precis snygg. Samtidigt med denna burk tillskansade jag mig en finare, fast den har jag använt som blomkruka, så den är sönderrostad i botten. Och solblekt. Hade jag orkat, hade ni kunnat få se kort på den också. Men lättjan är stark med mig, så det får bli en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Marie Breskic

Känns den inte lite kinesisk? Lite Apkungen (http://tobiashansson.se/apkungen/bilder/15a.gif) i kitsch?

2010-09-17 @ 13:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0