Gnäll

Det här läsåret skulle ju bli lugnare än förra, eftersom jag har gått ner i arbetstid och bara jobbar 65%. Men så började jag plugga, i någon sorts irriterad frustration över nackdelarna det innebär att ha ett jobb man bara delvis har kompetens för (att inte kunna få fast anställning, återkommande diskussioner om vikten av utbildade lärare *hrm, hrm*, att ha en känsla av att inte alls veta vad jag håller på med).
 
65% + 50% - nej, det blir inte mindre än 100%. Följden blir att jag låter bli att göra saker som brukat vara så naturliga för mig att jag inte funderat så mycket på det: tänka fokuserat på intressanta saker, sköta om mina krukväxter, läsa skönlitteratur... Istället gör jag saker som kräver nästan ingenting (tittar på Scrubs och facebookar) när alla måsten är avklarade. Skönt, men inte precis jättegivande.

Och vems är felet? Mitt.
Suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0