VAB

Vi har en pigg men en gnutta febrig grabb här hemma. Eftersom jag inte tror att någon på mitt jobb vet om min blogg, kan jag ju  utan omsvep skriva att det hade varit skönt att vara hemma med honom imorgon. Arbetsdagen ska ägnas åt sammanträden (jag får nästan alltid huvudvärk av dem) och instruktioner rörande det nya datasystemet. Å, vilken läglig dag att vara hemma! Det hade inte ens behövts vikarie.

Dessvärre (?) jobbar maken hemifrån så gott som alla fredagar, och jag kan ju inte precis köra iväg honom bara för att det skulle passa mig fint att agera öm moder istället för insatt och engagerad kollega. Eftersom gossen i fråga precis påbörjat sin första läsning av Sagan om ringen, kommer han förmodligen inte ens störa faderns arbete det allra minsta. Så det är väl bara att ta sig i kragen och vara vuxen, antar jag.

(Får man skriva så'nt här? Tänk om någon kommer på mig, typ försäkringskassan, Reinfeldt eller chefen? Men det är väl inte ett brott att inte tycka att arbetet är jättekul alla dagar, eller för den delen att tycka att det är mysigt att pyssla om sin krassliga son? Väl?)

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag ska genast skvallra! Nej då, särskilt studiedagar kan jag känna att man längtar efter ett lämpligt VAB-tillfälle. Det stackars drabbade barnet behöver bara ha lite lätt snuva eller så så att det inte behöver gå ut allt för mkt över den lilla stackaren. För karensdag för en själv är det inte riktigt värt ;D

2010-09-30 @ 22:37:05
URL: http://mammamargit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0