Kalas

Vi har haft en kalas-helg, jag och barnen, bokstavligt talat. Igår eftermiddag var det storkusinerna som firades och på eftermiddagen idag hade mellantösen sitt kompiskalas. Dessutom har vi hunnit med massa städning och andra förberedelser - bl.a. bakning av gluten- och laktosfria minimuffins. Jag använde knäckformar till första plåten, sedan orkade jag inte mer så resten blev normala. Men populärt blev det! En av småtjejerna tryckte i sig nitton stycken, men så höll hon sig lite för magen efteråt också.

Dottern älskar att planera kalas till skillnad från mig, så hon får bestämma mycket själv. I år var det maskerad.  Jag var utklädd till maken, fast det vet han inte om än. (Han är på skidläger hela veckan.) Lite småpinsamt var det förstås att träffa de normala föräldrarna när jag själv hade nylonstrumpa (motsatt peruk) på huvudet och orange krusklippt papper på hakan, men det får jag väl bjuda på. Huset fylldes av prinsessor, älvor, häxor, ett par katter, Döden, en pirat samt födelsedagsbarnet själv - en förrymd och rättså vildsint fånge. Livat och roligt, men nu är det skönt att ha dammsugit upp strössel och chipssmulor och sitta i ett tyst hus.

Och jag jobbar inte veckan som kommer, så det gör inget att jag är lite trött!

Kommentarer
Postat av: mozter

Vilket strålande tillfälle att byta profilbild på fb - nylonstrumpan och kruspappret vill vi läsare gärna se. Även på denna blogg. Tusen gånger hellre än en burk till!!!

2011-04-22 @ 19:25:44
Postat av: Jag

Hmmm... Vi får se...

2011-04-22 @ 21:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0