Vakna

Snart - alldeles för snart - är det vardag igen och då blir det kanske ordning på uppdateringarna också. Imorgon bitti bär det av till jobbet, och jag hoppas verkligen att jag kommer upp när jag ska. Satte klockan på sju i morse som en liten uppvärmning, men det fungerade ju inte. Det är klart att jag låg kvar i sängen när jag visste att jag inte behövde gå upp egentligen. Annars är min taktik att sätta mig upp vid första knystet från klockan, innan jag hinner känna efter hur trött jag är eller tänka på om jag verkligen tycker att det är värt att gå upp med tanke på vad dagen kommer att innehålla. Inspirerande, eller hur? Jag vet att det finns människor som vaknar och liksom är lyckliga på en gång, men det måste vara en medfödd begåvning som inte finns i mina gener. Lycka på morgonen är inte helt rimligt, men komma upp - jo, det är ett lagom mål tycker jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0