Huj

Jag vet inte riktigt vad som hände på jobbet idag. Jag steg in genom dörren några minuter i sju, tog en runda för att vattna blommor, tända adventsljusstakar och byta några ord med städerskan. Sedan var klockan plötsligt dags att sluta, och när jag halkade ner för backarna till busstationen kändes det knappt som att jag hunnit vara på jobbet alls. Det som var så oerhört fängslande att tiden rann iväg måste, obegripligt nog, ha varit ihopknåpandet av matteprov. Vem vet, en dag kanske jag skriver läromedel, för jag tycker faktiskt att det är väldigt trivsamt att sitta och sätta ihop övningar. (Önskar bara att jag kunde illustrera själv, för det är rysligt svårt att hitta bilder som visar precis det jag är ute efter.) Egentligen borde jag nog fortsätta med provskapande ikväll, men vi ska ha gäster och man kan ju inte ha roligt jämt... 

Nej, det där sista var någon sorts tvärtomspråk, men det förstod ni väl?

Kommentarer
Postat av: Marre

Illustrera? Hm... Säg till om man kan vara behjälplig :)

2011-12-06 @ 12:16:39
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Jag

:) Kom faktiskt att tänka på dig när jag skrev det... Men då måste jag börja vara ute i bättre tid!

(Kanske vore bra ändå, förresten.)

2011-12-06 @ 17:44:32
Postat av: Annika

Jag är ju facebooklös, men GRATTIS!!!

2011-12-06 @ 18:11:45
Postat av: Marre

Försöka kan man ju ;)

2011-12-07 @ 22:02:27
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0