Multisysslare

Idag är det framförallt rollerna student/mamma som ska kombineras. Fru till en sjukling är jag dessutom, men han sköter sig bra själv, så där kan jag slappna av. Jag har skickat några jobb-mejl också, men annars har jag släppt den biten för dagen.

Det är för övrigt lättare att kombinera moderskapet med nästan vad som helst annat nu när barnen blivit lite äldre. Just nu spelar de bilspelet på våningen ovanför. De verkar ha det kul, men vilken del av spelandet är det som frambringar de tunga dunsarna i golvet? Dagens stora suck är ganska liten, och kommer av att det tog 40 minuter att hämta barnen på skolan. Själva bilturen tar högt räknat 10 minuter tur och retur, de resterande 30 bestod av väntan. Två flickor som ska bli färdiga i omklädningsrummet efter gymnastiken, det tar sin tid. (Det brukar förresten inte gå snabbare för gossen.) Sedan skulle väskorna hämtas, och gosedjur och kanin-diadem får man inte heller glömma, och så var det ju kompisen som ville följa med hem - nej, inte när pappa är sjuk - och så snödrivorna som man måste klättra upp på, hoppa ner från på ett tufft sätt, klättra upp på igen för att testa en annan, ännu coolare hopp-idé... Men vi kom hem till slut, den här tisdagen också.

Nu ska vi se om jag kan klämma in lite studier innan kvällsmaten, till ackompanjemanget av Die Hard från sjuksängen (Haha, det lät illa! Filmen, menar jag, sådär dödligt sjuk är han ju inte.) och de allt mindre harmoniska ljuden av bilspelet. Dags att ta sig i kragen, då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0