Snurrbrist

Det verkar som att vår tvättmaskin inte vill snurra runt tvätten längre. Sist jag tvättade kunde jag inte få den att centrifugera, fastän jag de senaste två månaderna har lärt mig att lura den till det, och idag tänkte jag att jag skulle se om det bara var något tillfälligt. Ni vet, hoppet är det sista som överger en... Och nog var det någon slags övergångsfas, men bara i väntan på ännu färre funktioner. Dagens empiriskt inhämtade lärdom: En tvättmaskin vars trumma inte roterar är just inte till mycket hjälp. Lite smart hade det kanske varit att testa med väldigt lite tvätt, känner jag nu, när jag har en ganska stor hög med delvis genomblöt och delvis fuktig tvätt, och förmodligen med ojämnt fördelade tvättmedelsrester i sig. Smutsigt är det antagligen alltihop. Håhåjaja.

Kommentarer
Postat av: mozter

Min höll på så ett tag, men det berodde på att luckan blivit lite knas. Man trodde att den var helt stängd, men om man tryckte luckan lite lätt, men samtidigt bestämt, uppåt, så knäppte låset till en gång till. Sen centrifugerade den lyckligt i alla sina dagar....

2011-02-20 @ 16:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0