Nät

Mellan tallarna i en av de där låga, hopkrupna skogarna bland en skärgårdsös klippor, finns ett gammalt nät uppspänt. Det är en fantastiskt lekplats som absolut inte skulle godkännas vid en säkerhetsinspektion, och för att inte den ska försvinna skriver jag inte var gläntan finns. (Jag är fortfarande lite putt på att den unika och fantasieggande lekborgen på barnens skolgård revs för några år sedan.)

Jag lade mig slött i ett hörn av nätet medans barnen klängde runt i alla andra hörn av det. Så värst länge fick jag inte ligga och dra mig, förstås.

Först kom minstingen. Vi myste lite, men snart gick myset över i bus.

(Den här bilden finns i redigerad variant på makens fotoblogg. Titta gärna in där!)

Sedan kom stora grabben, och då hanns inget mys med innan buset började.


Och när det lugnat sig något kom Mellan krypandes, och då var det inte frågan om bus. 


Olika är de, mina finingar.


Förresten, jag lägger upp det sista kortet en gång till, men i svartvitt, för jag tycker ljuset är så fint.

 


Kommentarer
Postat av: mozter

Inte bara ljuset som är snyggt...

F ö kan man på makens fotoblogg även lista ut vilken ö det kan tänkas handla om. Om man nu, mot förmodan, inte kommit på det ändå.

2011-07-03 @ 21:10:22
Postat av: Marre

Jag är också sur över rivningen... Så dumt och onödigt.



För övrigt är sista bilden riiiktigt fin!

2011-07-03 @ 21:43:21
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0