Kniv

Känsliga läsare varnas - hoppa över det här om ni är nojiga när det gäller ögon till exempel.

Häromdagen var det midsommarafton, som ni kanske noterade, och vi skulle äta jordgubbar. När jag stod och rensade dem, fick jag förstås kassera en och annan. Plötsligt, när jag precis delat en jordgubbe och stod med halvorna i varsin hand och dessutom skalkniven i högra handen, fick jag för mig att jag skulle lukta för att se om den gubben verkligen var ätbar. Tänkt och gjort (om jag nu tänkte, det är osäkert) - upp med högerhanden i ansiktet. När bäret når näsan har skalkniven nått ögat. Ja, det är sant. Jag petade mig själv i ögat med skalkniven!

Om ni är som jag vrider ni er och ryser nu, men det verkligt konstiga är att det gick bra. Det gjorde lite ont, men inte alls lika ont som den gången jag böjde mig över en yuccapalm och fick spetsen av ett blad i ögat. Den gången borde jag nog ha uppsökt läkare, men jag fixade inte att utsätta mig för en ögonundersökning. Den här gången verkar det inte alls behövas. Det sved bara till en aning, och jag har en ny liten röd prick i högerögat, men det är allt. Jag kan möjligen känna pricken när jag blinkar också, men bara om jag verkligen försöker.

Undras om inte en ängel drog tag i armen på mig i sista sekund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0