Ljus

Klockan är halv sex och skymningen är förbi. Jag kan inte påstå att jag längtar efter julen - nix, för jag har alltid så rysligt bråttom den tiden och jag tycker inte om bråttighet - men det ska onekligen bli trevligt med lite ljusbombning om en månad. Det är fint det, med alla glittrande ljusprickar i allt det mörka.

En liten själslig ljusprick bjöd några elever på idag, när de frågade om de möjligen kan få bjuda klassen på lunch nästa vecka. En irakisk-iransk-grekisk-turkisk lunch är sannerligen något att se fram emot! En annan av dagens ljusprickar är att en av döttrarna glädjestrålande kunde meddela att det där som brukar vara otrevligt i skolan fungerade jättebra idag. Snart vankas det dessutom nybakat bröd och bibelsamtal, så jag har nästan fått ihop en hel själslig adventsljusstake bara idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0