Tjeeenare

Ni stackars trogna få som fortsätter att titta in här då och då, det är sannerligen inte mycket ni får för besväret. Imorgon ska jag försöka komma ihåg att ta kort på toarullesgubbarna som tjejerna knåpade ihop ikväll, för de är väldigt gulliga. Nu är jag föralldel mamma och det kan måhända grumla objektiviteten något, så ni får avgöra gulligheten själva  om inte minnet sviker mig imorgon.


Förutom toarullesgubbar är dagarna fyllda av bussåkande med Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann som tidsfördriv, lektioner i det numera hemtama svenska som andraspråks-ämnet och den betydligt mindre (ur lärarsynvinkel) utforskade matematiken, tvätt, sko- och stövelshopping, firande av sextiofemårig mamma, läxläsning med småttingarna, gemenskapsaktiviteter på församlingsgården, fotbollscup och -träningar, skjutsning till ridning etc. Dammsugning och blomstervattning har det däremot varit skralt med lite för många dagar nu - kanske det kan vara något för morgondagen? Ja, efter ridningen då, och så var det om jag skulle ta och titta på ett par av morgondagens fotbollsmatcher iallafall... Det är tur att jag tycker att en hel del av det som händer är roligt, hur skulle det vara annars?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så go!!!! Mia

2011-09-02 @ 23:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0