Invasion

Vad har det tagit åt mössen? Från att ha fångat en eller två per vinter och aldrig - på sju år - sett någon utanför sopskåpet, har vi den senaste veckan haft en i sovrummet, tagit tre i fällan och nu senast, i morse, hade jag sällskap av en i matrummet när jag åt frukost. Visserligen är det är förfärligt tråkigt väder för att vara april, men det är trots allt plusgrader och barmark, så jag vet verkligen inte vad mössen har fått för sig. Tröttsamt är det iallafall, och aldrig förr har jag varit så sugen på att skaffa katt. Hursomhelst är jag tacksam för att ingen mer mus har synts till i närheten av sängkammaren, och att de inte har kommit på hur de ska ta sig in i skafferiet. Om man nu ska tänka positivt... Det är inte råttor heller, det är jag också tacksam för.

Kommentarer
Postat av: Annika

Vår katt har ungar i magen...

2012-04-20 @ 22:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0