Myndig

Samma vecka som jag tog körkort föddes mitt första syskonbarn, och idag fyller hon 18 år. Jag funderar på om det är någon idé att protestera? 

Okej, tjejen, så här minns jag dig som mindre:

Lite snusförnuftig och förståndig sådär, som när du var på restaurang och lite i smyg förklarade för mormor att du egentligen inte tyckte om hamburgerbröd med frön på, men att du åt ändå, för "man vill ju inte besvika dem!"

Showandes! Paradnummer: Sjörövarfabbe, med dans och allt.

Fascinerad av bebisar. Jag hade fräckheten att gå nästan tre veckor över tiden med mitt första barn, och du ringde och var faktiskt rätt sur. "När kommer min kusin egentligen???" Jodu, det undrade jag med... Men så fort en bebis var kommen, kom du och din mamma farandes för att få sitta andäktigt med den i famnen. Och nu är det en ny liten kusin på gång! (Inte i den här familjen, måste jag väl tillägga för säkerhets skull. Inga nya nyheter, alltså, bara ett konstaterande.)

Och så, inte så hemskt mycket mindre (i mina ögon), men för några år sedan när du hade det jobbigt: så stark! Du gjorde typ allting rätt, fastän det egentligen var mer än man kan begära i den situationen. Det beundrar jag dig för!

Kram på dig, systerdotter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0