Usch!

Ja, men den här natten var väl sådär. Lillpluttan blev åksjuk och spydde några gånger igår kväll, så jag satt uppe tills hon somnat till slut. I morse vaknade jag av vad jag trodde var försiktiga barntassande, för att istället inse att det var en mus som kilade fram och tillbaka över sängkammargolvet. Lillan mår bra igen, tack och lov, men musproblemet är fortfarande ytterst aktuellt. Just nu tror jag att oroskällan befinner sig någonstans i vardagsrummet tillsammans med mig, fullständigt ointresserad av mitt förrädiska prinskorvslockbete.

Hur ska jag kunna sova inatt om jag inte fångar den där eländiga musen? Det spelar faktiskt ingen som helst roll att den är söt och att den inte lär attackera mig; bara tanken på att den någon gång under natten nosar på mig, springer över mig, mosas av mig... Hittills har jag varit vaken i tre timmar, och ungefär hela den tiden har jag varit på helspänn och haft hjärtklappning. Jag må vara fånig, men det hjälper inte att inse det, tyvärr. 

Önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: Marie Breskic

Aaah. Been there. Jodå. I sovrummet dinglade en helt bedårande liten mus en höstdag. Jättesöt. Och jag är inte rädd för möss, men bara tanken på att den kunde komma springande över mig mitt i natten pajade sömnen ett par nätter i rad. Sedan fångades den i ett helt annat rum:) Lycka till med musfångeriet!

2012-04-10 @ 15:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0