Lördag

Det har varit en så'n där vecka. Första gången jag trodde det var fredag var strax efter gryningen i tisdags, och sedan har det fortsatt i den andan. Gissa om det var skönt att vakna igår och inse att, minsann, nu är det faktiskt fredag på riktigt! Idag vaknade jag klockan fem av bara farten, och det är ju lite tidigt, men att vakna fem och få ligga kvar och dra sig i tre-fyra timmar är rätt okej ändå - om det inte händer för ofta. 

Passade på när jag var lite uppe i varv och städade mellandotterns rum. Det är inte på något vis lätt gjort, ehuru hon är en manisk samlare, men idag fick jag faktiskt slänga alla använda presentsnören! Det har aldrig hänt förut. Nästa gång hoppas jag på att jag även får ta kolapappren, bok-kottarna, glasspinnarna och påtningarna, men det är nog lite högt siktat.

Det är klart att det egentligen är meningen att hon ska städa själv, men nu hade det liksom passerat gränsen till vad hon kunde klara av på egen hand, så vi hjälptes åt. Skönt iallafall att ha det gjort! (Men skärskåda föralldel inte garderoben eller skrivbordet. Vi fuskade kanske en liten smula där.)
 
Bara resten av huset kvar, då...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0