Efter

Det här skulle bli ett inlägg om att klippa sig kort; om högen av hår som ligger kvar på golvet när 35 cm tjockt hår kapats; om hur min frisör nästan fnissade av förtjusning över att få kapa det och tackade mig när jag gick därifrån; om alla små vanor som blir helt meningslösa - att dra upp håret ur kragen när man tar på jackan, t.ex. Så'nt. Men så skulle jag ta kort på min nya frisyr, och det blev så rysligt fånigt att jag faktiskt måste bjuda på några av dem.

Varsågoda, en studie i hur man inte fotograferar sig själv och en av orsakerna till att jag inte har en "dagens outfit"-blogg.

...lite litet kanske...
Det här funkade ju igår... ...lite litet kanske...

...men om jag gör en ful min blir det ju kul... ...huvudet på sned är ju snyggt...
...en kul min är ju kul... ...huvudet på sned är väl fint...

...men kameran på huvudet, det har jag inte testat förut... ...hoppsan, för nära...
...lite nytt med kameran  ...oj, för nära...
på huvudet, kanske...

...börjar bli trött på att le... ...nu orkar jag inte hålla upp armarna längre. Tar ett kort nerifrån...
...trött på att le... ...trött i armarna...

Ja, ni ser! Och bortsett från grimas-kortet har jag faktiskt sållat bort de värsta. Hoppas det gjorde någon gladare!
(De blir större om ni klickar på dem, om ni nu skulle vilja njuta lite till.)

Kommentarer
Postat av: mozter

Har dubbelklickat samtliga! Fint!

Lite lik Bodil i sin glans dagar på något kort. (Det är en komplimang.)

Modigt! Vad tycker familjens yngre medlemmar??

Gör inte frisören en rejäl hacka på att nu sälja detta fina hår, till dem som gör peruker/delperuker av äkta hår??

http://www.gladys.se/vikoperditthar.php

2012-02-13 @ 20:56:51
Postat av: Marre

Men oj vad kul att du gjorde det! Jag hoppas det känns bra :) Det ser riktigt fint ut i vart fall.

2012-02-13 @ 22:20:27
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Bonnfrua

Modigt gjort, och snyggt!!!

2012-02-14 @ 09:23:03
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/
Postat av: Annika

Snyggt!!

2012-02-14 @ 09:57:41
Postat av: Marie B

Men kolla! Du ser vuxen ut! Och du ser mer ut som en Karin än en Emma. Det kanske var på tiden att hon också fick lite uppmärksamhet? Snyggt. Själv har jag klippt mig med papperssax i badrummet. Jag har inte hittat någon ny, lämplig frissa sedan min förra genialiska konstnärssjäl till hårskulptör lade av så jag ber en bön, tar ett djupt andetag och klipper fast jag inte ser hur det blir där bak.

2012-02-19 @ 14:29:19
URL: http://utrikesmarie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0