Småplock

Smått & gott direkt ur huvudet på en annan:

Lillebror fyller år idag, på skottdagen. Mäkta häftigt, tycker jag fortfarande, fastän jag har haft 32 år på mig att vänja mig. En gång kom jag till och med i lokaltidningen - på framsidan, om jag inte minns fel - bara för att min bror fyllde år! (Ja, inte bara jag då. Brorsan var också med på ett hörn.) Särskilt roligt är det i år, eftersom hans dotter så småningom också kommer att fira sin åttonde födelsedag. Det kan inte vara så hemskt vanligt att man gör det samma år som sin pappa!

Igår vid matbordet berättade minstingen mycket indignerat om hur en kille i klassen hade ställt till det på något vis, "men han sköll på mig!" Sköll... Är det månne västgötska? Jag höll på att sätta vattnet i vrångstrupen, så roligt lät det iallafall. Och sedan, idag, hörde jag mig själv säga att jag "knöck" en penna. Äpplet faller inte långt från trädet.

Den mening som jag oftast hört de senaste två veckorna är "Jag höll på att inte känna igen dig!". Att det är sant har jag allt märkt på den tomma blick folk har när jag börjar prata med dem, innan det klickar vem jag är och varför jag bara börjar prata utan att presentera mig. En och annan har bara gått förbi, faktiskt. Tänk vad mycket som sitter i håret! Jag kanske skulle ta och hitta på något som jag skulle tycka var alldeles för pinsamt i vanliga fall, nu när folk ändå inte känner igen mig. Vet inte vad det skulle vara, bara. 

Som sagt, smått & gott. Imorgon kanske det blir surt & blandat istället...



Kommentarer
Postat av: annika

Jag gillar siffror och att fylla 8 samtidigt, tufft!

2012-03-01 @ 09:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0