Positiv

Här händer det inte mycket och det beror nog på att jag har varit lite småtjurig i några dagar. Kommer på allt möjligt att klaga på utan att anstränga mig, och det blir ju inte så roligt att läsa. Nu ska jag tänka efter och så ska jag skriva minst tre bra saker. Vänta lite.

1. I söndags fungerade ingenting på bilens instrumentbrädan när vi körde till kyrkan. Mätarna stod stendöda på noll varenda en och inte ens den enerverande service-lampan lyste de första fem minuterna, som den alltid annars gör. Men så när vi körde hem fungerade allt igen! Bilen lagade sig själv. Heja bilen!

2. Varm choklad. Och apelsinjuice.

3. På biblioteket i Ulricehamn fanns lexikon på precis de språk jag behöver till min grupp just nu, och de var inte referenslitteratur (som lexikon brukar vara) så jag fick låna dem.

Sedär, jag kunde! Och det tog inte ens särskilt lång tid.
Jag har viss vana, faktiskt, för ett tag modifierade jag mitt dagboksskrivande till att varje dag skriva tre saker jag var tacksam för. Det var lättare än jag trodde, men sedan återgick jag till mitt vanliga dagboksskrivande igen. Man behöver skriva av sig ibland också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0