Tips

Dagens boktips 1:


Om sorg, om att fly, om vänskap, om att hitta rätt och komma tillbaka.
Finstämd, underfundig och berörande.

...och när jag letade efter en bild, fick jag veta att de som har köpt "Tusen olevda liv finns inom mig" även har köpt - och nu kommer Dagens boktips 2:



Det är längre sedan jag läste Igelkottens elegans, men även den handlar om vänskap, men också fasader och rollspel. Så långt ifrån massproduktion man kan komma, skulle jag säga. Filmen är också fin, förresten.

Och så ett mer lättsmält tips, från matematikens underbara värld. Kopiera och googla följande funktion:
sqrt(cos(x))*cos(200 x) +sqrt(abs(x))-0.7)*(4-x*x)^0.01, sqrt(9-x^2), -sqrt (9-x^2) from -4.5 to 4.5

Strax ska jag och familjen titta på den nya Smurf-filmen. Barnen har redan sett den, och jag gissar på att de gärna anger den som Dagens filmtips. Får se om jag håller med. Det är nog lättare att titta på smurfer än att läsa om dem iallafall. Min mormor lär ha vägrat läsa högt ur smurfalbumen för oss, eftersom "man får smurf i hela munnen" - visst förstår man vad hon menade?! 




Kommentarer
Postat av: mozter

Heja din mormor!

2012-01-22 @ 13:52:14
Postat av: mozter

Och nu har jag googlat grafen. Den var fin!

2012-01-22 @ 13:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0