Fjärilar

Vid svärmors sommarstuga är det en fröjd att gå runt med kameran! Jag gick på fjärilsjakt, och fann denna lurviga skönhet:


En liten stund senare visade det sig att jag inte behövt jaga, för en rar liten blåvinge slog sig så behändigt ner på dotterns sko.




En annan filur fann sig i att bli runtburen av dotter nr 2:


Svägerskan fick också besök.


...som hon förstås ville fota...


Barnens kusin tog över den fjärilen, Guldvinge fick han heta, och sonen fick en blåvingekompis.


Avslutningsvis en kaffesugen liten polare. 


Det blev rena fjärils-safarin den dagen! Kanske ska tipsa svärmor om det som affärsidé? Hon skulle kunna passa på att förevisa humlor, spindlar, flugor, skalbaggar och fästingar också. Sådana har jag också kort på, men på något vis känns fjärilar lite roligare att visa upp...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka jättefina bilder på både barn och fjärilar. De sistnämnda brukar vara svåra att fånga på bild - tycker jag.

2012-09-02 @ 21:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0