Nyhem

Just hemkommen från Nyhem. Vår strategi är att breda ut en filt i tallbacken, låta barnen löpa fritt (dels är de rätt stora och dels vet de var vi finns) och sedan sitter vi där - och träffar folk. Utan minsta ansträngning. Idag blev det diverse släkt, en bibelskolekompis, bekanta från när vi bodde i Jönköping, östgötar, boråsare, pastorskollegor och säkert andra som jag glömmer i hastigheten. Det är så roligt! Jag minns när jag var tonåring och gick mellan tallarna och tänkte på hur ensam man kunde känna sig bland alla återseenden. Så är det förstås, men vad jag inte visste då var att jag själv några år och flyttar senare skulle höra till "ryggdunkarna" (bortsett från att jag helst avstår från de där hårda dunkarna i ryggen som pastorer gärna gav varandra som bonus i hälsningskramen).

Så har jag lyssnat på moster också, i en talarstol - det händer minsann inte varje dag! Hon har kommit med en bok (hennes första egna?), och utifrån den pratade hon. Så här ser den ut, och bilden är en länk till förlaget.
Bli ett - vara två

Bra gjort, moster! Hon säger bra saker, formulerar sig fint och är rolig. Så nu vet ni det!

Kommentarer
Postat av: mozter

Ojoj, först idag som jag läser detta storslagna! Ditt ex av boken ligger framlagt här tillsammans med din systers. Bara att hämta! Eller så kommer det att ordnas på annat sätt. Förr eller senare.

2012-07-16 @ 22:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0