Skolavslutning

Barnen har sommarlov! Mellandottern har sörjt och beklagat detta med intensiv inlevelse - det är hon bra på - eftersom hennes älskade fröken ska vara mammaledig till hösten. Nu verkar hon iallafall ha hämtat sig någotsånär. Det kan faktiskt inte vara särskilt lätt att försöka vara ledsen över att det är sommarlov, särskilt som de andra barnen inte ens kommer på tanken att sörja med henne.

De båda "stora" slutade idag, men Lillan hade sin avslutning igårkväll. Det finaste jag vet på hela skolavslutningen är när vi sjunger Idas sommarvisa. Inte för att det är min favoritsång, men för att alla barnen kan sången och sjunger med, och det är så fantastiskt fint när över hundra barnröster fyller kyrkan - inget spex, ingen tvekan, bara samstämmighet och enkel, okonstlad glädje.



Min lilla sommarfina plutta. Jag har mixtrat nå't väldigt med kortet för att inte bryta mot internet-vett-och-etikett. De båda andra finns tyvärr inte fångade på bild i sina avslutningskläder - det är lätt att glömma så'nt i morgonstressen - men jag försäkrar att de var så fina, så. Vi lyckades t.o.m. med att få på stora grabben en skjorta, något som sannerligen inte händer ofta. Det hjälpte att den var svart. Har jag nämnt att han liknar sin far?

Mina elever slutar på tisdag respektive onsdag, och själv slutar jag på fredag. En vecka kvar, alltså. Tänk om jag också skulle fläta håret i många små flätor kvällen innan avslutningen? Skulle kanske göra succé...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0